5 spillere fra I. F. Alliancen til Randers FC U13

Simon Mikkelsen
11. august 2021 kl. 16:38
Det er usædvanligt, at så mange spillere kommer fra den samme klub.

I IFA har vi haft en helt unik årgang. Klubbens trænere igennem mange år, Frank Neergaard og Morten Simonsen har udviklet dette hold til at kunne spille mod de helt store hold i DK, nemlig AGF, FCK, FCM, Silkeborg osv. Denne årgang har dystet på allerhøjeste niveau de sidste par år. Det er ikke hvert år det kommer til at ske i vores lille klub.

Når talentmassen er så god på én enkelt årgang, så er det naturligt, at Randers FC holder et ekstra øje med disse spillere. Rigtig mange af disse spillere har også igennem 3 år været at finde på RFC TopCenter, og hele 5 spillere er nu at finde på Randers FC U13 hold her efter sommerferien.

Her følger en udtalelse fra Topcenterleder og ungdomsudviklingstræner, Claus Stenum Jensen.

”Da det nye Randers Freja FC U13-hold skulle præsenteres inden sommerferien, var det med ikke mindre end fem spillere fra IF Alliancen.
Alle fem spillere har været med i Randers Freja FC TopCenter fra de var U10-spillere.

De fem spillere er:

• Frederik Simonsen
  • Felix Saaby Sommer
  • Storm Gram Mikkelsen
  • Thor Langvad Nørris Jensen
  • Niklas Bang Kellberg Nielsen

Det er usædvanligt, at så mange spillere kommer fra den samme klub.

Det vidner om et flot stykke arbejde i IF Alliancens ungdomsafdeling gennem mange år, at så mange IFA-drenge er kommet gennem nåleøjet til Randers Freja FC U13.

Nicklas Bang Kellberg Nielsen har også fået en stor del af sin fodboldopdragelse i Helsted Fremad IF, mens de øvrige fire drenge altid har spillet i IFA. Vi håber, at drengene kan fortsætte deres udvikling hos Randers Freja FC.”

Hele klubben ønsker drengene en fantastisk fremtid i RFC-trøjen.